@prefix azonOnto: <http://id.e-science.pl/ontologies/azonOnto#> .
@prefix collection: <http://id.e-science.pl/vocab/collection/> .
@prefix dcterms: <http://purl.org/dc/terms/> .
@prefix kv: <http://id.e-science.pl/vocab/kv/> .
@prefix person: <http://id.e-science.pl/vocab/person/> .
@prefix rdf: <http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#> .
@prefix rdfs: <http://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#> .
@prefix records: <http://id.e-science.pl/records/> .
@prefix skos: <http://www.w3.org/2004/02/skos/core#> .
@prefix unit: <http://id.e-science.pl/vocab/unit/> .
@prefix xml: <http://www.w3.org/XML/1998/namespace> .
@prefix xsd: <http://www.w3.org/2001/XMLSchema#> .

records:11779 a azonOnto:Article ;
    azonOnto:acceptanceDate "2018-04-25"^^xsd:date ;
    azonOnto:authorInfo [ a azonOnto:AuthorInfo ;
            azonOnto:affiliation unit:6646 ;
            azonOnto:author person:84 ;
            azonOnto:position 1 ],
        [ a azonOnto:AuthorInfo ;
            azonOnto:affiliation unit:6646 ;
            azonOnto:author person:74 ;
            azonOnto:position 2 ] ;
    azonOnto:collection collection:1,
        collection:7 ;
    azonOnto:description "Szwajcarzy zaznaczają swą obecność na arenie artystycznej w sposób konsekwentny, lecz nie nachalny. Obecnie, blisko sto lat po powstaniu pierwszych purystycznych projektów Le Corbusiera, architektura szwajcarska święci' triumfy. Jest popularna zarówno wśród krytyków, artystów i studentów architektury, jak i wśród inwestorów oraz samych użytkowników. Co decyduje o sukcesie twórców, takich jak Peter Zumthor, Jacques Herzog i Pierre de Meuron, Mario Botta czy Annette Gigon i Mike Guyer?\\nZapewne moda na Szwajcarów i ich architekturę w dużej mierze wynika z przesytu opartej na kulcie technologii nowoczesnością lub ostentacyjnie demonstrowaną awangardą. Zawiodło także bezkrytyczne schlebianie gustom publiczności. Na tym tle architektura czołowych szwajcarskich projektantów zaskakuje swą spójnością i logiką proponowanych rozwiązań. Jest to architektura tradycyjna i kultywująca to, co wartościowe. Jej twórcy akceptują i respektują kontekst kulturowy, wykorzystując genius loci, jednak bez ślepego podporządkowywania się uwarunkowaniom krajobrazowym. Sięganie do historii odbywa się w sposób świadomy i przemyślany, bez syndromu schematycznego powielania formy. Często natomiast stosowane są sprawdzone i uznane rozwiązania funkcjonalne. Przysłowiową kropką nad „i” jest mistrzowskie operowanie materiałem, wykorzystywanie jego walorów i eksponowanie charakteru. Taka architektura broni się sama, podobnie jak świątynie doryckie czy opactwa cystersów. Swobodnie można pozwolić sobie na wysmakowany detal lub zrezygnować z dekoracji. Zaczyna się budowanie nastroju. Tu poszczególni twórcy różnicują swoje podejście. Dzięki temu wytwarza się wizerunek architektury szwajcarskiej precyzyjnej i stabilnej, lecz nie monotonnej."@pl ;
    azonOnto:destinationGroup "administracja publiczna"@pl,
        "nauczyciele"@pl,
        "naukowcy"@pl,
        "ogół społeczeństwa"@pl,
        "przedsiębiorcy"@pl,
        "studenci"@pl,
        "uczniowie"@pl ;
    azonOnto:fileInfo [ a azonOnto:FileInfo ;
            azonOnto:name "Rafał CZERNER, Barbara WIDERA, Interpretacja tradycji w szwajcarskiej architekturze współczesnej WCAG remake.docx"^^xsd:string ;
            azonOnto:uri "https://data.e-science.pl/11779/Rafał CZERNER, Barbara WIDERA, Interpretacja tradycji w szwajcarskiej architekturze współczesnej WCAG remake.docx"^^xsd:anyURI ],
        [ a azonOnto:FileInfo ;
            azonOnto:name "Rafał CZERNER, Barbara WIDERA, Interpretacja tradycji w szwajcarskiej architekturze współczesnej.docx"^^xsd:string ;
            azonOnto:uri "https://data.e-science.pl/11779/Rafał CZERNER, Barbara WIDERA, Interpretacja tradycji w szwajcarskiej architekturze współczesnej.docx"^^xsd:anyURI ] ;
    azonOnto:harmfulContent false ;
    azonOnto:keywordInfo [ a azonOnto:KeywordInfo ;
            azonOnto:name "architektura współczesna"@pl ;
            azonOnto:uri "http://id.e-science.pl/vocab/kv/c5757"^^xsd:anyURI ],
        [ a azonOnto:KeywordInfo ;
            azonOnto:name "muzeum"@pl ;
            azonOnto:uri "http://www.eionet.europa.eu/gemet/concept/5444"^^xsd:anyURI ],
        [ a azonOnto:KeywordInfo ;
            azonOnto:name "architektura obiektów kultury"@pl ;
            azonOnto:uri "http://id.e-science.pl/vocab/kv/c5580"^^xsd:anyURI ],
        [ a azonOnto:KeywordInfo ;
            azonOnto:name "muzeum sztuki"@pl ;
            azonOnto:uri "http://id.e-science.pl/vocab/kv/c60211"^^xsd:anyURI ],
        [ a azonOnto:KeywordInfo ;
            azonOnto:name "architektura sakralna"@pl ;
            azonOnto:uri "http://id.e-science.pl/vocab/kv/c5647"^^xsd:anyURI ],
        [ a azonOnto:KeywordInfo ;
            azonOnto:name "winnica"@pl ;
            azonOnto:uri "http://eurovoc.europa.eu/4708"^^xsd:anyURI ],
        [ a azonOnto:KeywordInfo ;
            azonOnto:name "architektura szwajcarska"@pl ;
            azonOnto:uri "http://id.e-science.pl/vocab/kv/c5705"^^xsd:anyURI ] ;
    azonOnto:language "Polski"^^xsd:string ;
    azonOnto:licenseInfo [ a azonOnto:LicenseInfo ;
            azonOnto:name "CC BY-SA 4.0"^^xsd:string ;
            azonOnto:uri "https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode.pl"^^xsd:anyURI ] ;
    azonOnto:pageFrom 217 ;
    azonOnto:pageTo 231 ;
    azonOnto:partner [ a azonOnto:Organization ;
            azonOnto:name "Politechnika Wrocławska"^^xsd:string ] ;
    azonOnto:publicationYear 2004 ;
    azonOnto:publisher "Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego"^^xsd:string ;
    azonOnto:scientificDiscipline "dziedzina nauk technicznych / architektura i urbanistyka (2011)"@pl ;
    azonOnto:source [ a azonOnto:Source ;
            azonOnto:title "Ta Szwajcaria to nie Szwajcaria. Studia nad kulturową tożsamością narodu"@pl ] ;
    azonOnto:submitter [ a azonOnto:Person ;
            azonOnto:name "Barbara Widera"^^xsd:string ] ;
    azonOnto:title "Interpretacja tradycji w szwajcarskiej architekturze współczesnej"@pl .

RDF/XML

TURTLE

JSON-LD