@prefix azonOnto: <http://id.e-science.pl/ontologies/azonOnto#> .
@prefix collection: <http://id.e-science.pl/vocab/collection/> .
@prefix dcterms: <http://purl.org/dc/terms/> .
@prefix kv: <http://id.e-science.pl/vocab/kv/> .
@prefix person: <http://id.e-science.pl/vocab/person/> .
@prefix rdf: <http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#> .
@prefix rdfs: <http://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#> .
@prefix records: <http://id.e-science.pl/records/> .
@prefix skos: <http://www.w3.org/2004/02/skos/core#> .
@prefix unit: <http://id.e-science.pl/vocab/unit/> .
@prefix xml: <http://www.w3.org/XML/1998/namespace> .
@prefix xsd: <http://www.w3.org/2001/XMLSchema#> .
records:31524 a azonOnto:Database ;
azonOnto:acceptanceDate "2019-03-08"^^xsd:date ;
azonOnto:authorInfo [ a azonOnto:AuthorInfo ;
azonOnto:affiliation unit:6433 ;
azonOnto:author person:10 ;
azonOnto:position 1 ] ;
azonOnto:collection collection:1,
collection:9 ;
azonOnto:creationYear 2015 ;
azonOnto:description "Model zmian obciążeń ruchu samochodowego wynikających z dynamicznych zmian przepustowości dróg.\\nWykorzystano 337 rejonów obliczeniowych będących podziałem Łodzi wraz okalającymi gminami. Z każdym rejonem związany jest potencjał generowania ruchu i potencjał celów zgodnie z koncepcją modelu pośrednich możliwości.\\nW pliku sd.geojson zawarte są punkty wraz z danymi o źródłach i celach (odpowiednio pola src i dst) punkty są reprezentacją ww. rejonów. Sieć została następnie odpowiednio zmodyfikowana tak, aby łączyć punkty generujące i agregujące ruch.\\nSymulację przeprowadzono najpierw uzyskując więźbę ruchu modelem pośrednich możliwości. Realizacja więźby na zadanej sieci drogowej pozwoliła uzyskać wyjściowy stan obciążeń. W modelu zablokowano parametrycznie ulice prowadzące do skrzyżowania symulując tym samym nieprzejezdność i wyłączenie z ruchu. Powtórnie obliczono realizację więźby ruchu w odcinkach drogowych. Dalszej analizie poddano różnice pomiędzy obciążeniem pierwotnym i wtórnym.\\nSymulacje przeprowadzone zostały z użyciem modelu pośrednich możliwości, ograniczonej przepustowością odcinków drogowych - kilkukrotnie obciążenie frakcjami ruchu zmieniło przepustowość zmieniając tym samym najkrótsze trasy ruchu. Rozkładanie podróży nastąpiło po trzech najkrótszych drogach od źródła do celu. Symulacje przeprowadzono dla ruchu w szczycie porannym (droga do pracy).\\nKartogram z wynikami symulacji dostępny jest w formie zbliżenia na modelowany obszar (w1.pdf) oraz ze zmianami w kontekście całego miasta (w2.pdf). Wraz z kartogramami reprezentującymi wyniki symulacji dostępne są też szczegółowe dane o obciążeniach dróg: plik changed.geojson - pola weight- waga/koszt odcinka, original - oryginalne obciążenie odcinka, strs - obciążenie po blokadzie, change - zmiana, junc - przepływy przez skrzyżowanie."@pl ;
azonOnto:destinationGroup "administracja publiczna"@pl,
"naukowcy"@pl,
"studenci"@pl ;
azonOnto:fileInfo [ a azonOnto:FileInfo ;
azonOnto:name "sd.geojson"^^xsd:string ;
azonOnto:uri "https://data.e-science.pl/31524/sd.geojson"^^xsd:anyURI ],
[ a azonOnto:FileInfo ;
azonOnto:name "changed.geojson"^^xsd:string ;
azonOnto:uri "https://data.e-science.pl/31524/changed.geojson"^^xsd:anyURI ],
[ a azonOnto:FileInfo ;
azonOnto:name "w1.pdf"^^xsd:string ;
azonOnto:uri "https://data.e-science.pl/31524/w1.pdf"^^xsd:anyURI ],
[ a azonOnto:FileInfo ;
azonOnto:name "w2.pdf"^^xsd:string ;
azonOnto:uri "https://data.e-science.pl/31524/w2.pdf"^^xsd:anyURI ] ;
azonOnto:geographicalCoverage <http://sws.geonames.org/6285655/> ;
azonOnto:harmfulContent false ;
azonOnto:keywordInfo [ a azonOnto:KeywordInfo ;
azonOnto:name "Łódź"@pl ;
azonOnto:uri "http://id.e-science.pl/vocab/kv/c48877"^^xsd:anyURI ],
[ a azonOnto:KeywordInfo ;
azonOnto:name "model pośrednich możliwości"@pl ;
azonOnto:uri "http://id.e-science.pl/vocab/kv/c58237"^^xsd:anyURI ],
[ a azonOnto:KeywordInfo ;
azonOnto:name "transport indywidualny"@pl ;
azonOnto:uri "http://eurovoc.europa.eu/4516"^^xsd:anyURI ],
[ a azonOnto:KeywordInfo ;
azonOnto:name "przepustowość sieci transportowych"@pl ;
azonOnto:uri "http://id.e-science.pl/vocab/kv/c88171"^^xsd:anyURI ],
[ a azonOnto:KeywordInfo ;
azonOnto:name "obciążenie ruchem drogowym"@pl ;
azonOnto:uri "http://id.e-science.pl/vocab/kv/c64840"^^xsd:anyURI ] ;
azonOnto:language "Angielski"^^xsd:string,
"Polski"^^xsd:string ;
azonOnto:licenseInfo [ a azonOnto:LicenseInfo ;
azonOnto:name "CC BY-SA 4.0"^^xsd:string ;
azonOnto:uri "https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode.pl"^^xsd:anyURI ] ;
azonOnto:partner [ a azonOnto:Organization ;
azonOnto:name "Politechnika Wrocławska"^^xsd:string ] ;
azonOnto:placeOfCreation "Wrocław"^^xsd:string ;
azonOnto:scientificDiscipline "Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)"@pl ;
azonOnto:software "QGIS, pankus"^^xsd:string ;
azonOnto:submitter [ a azonOnto:Person ;
azonOnto:name "Maciej Kamiński"^^xsd:string ] ;
azonOnto:title "Symulacja wyłączenia z ruchu węzła (skrzyżowania) na ul. Struga z ul. Gdańską w Łodzi"@pl .
RDF/XML
TURTLE
JSON-LD