@prefix azonOnto: <http://id.e-science.pl/ontologies/azonOnto#> .
@prefix collection: <http://id.e-science.pl/vocab/collection/> .
@prefix dcterms: <http://purl.org/dc/terms/> .
@prefix kv: <http://id.e-science.pl/vocab/kv/> .
@prefix person: <http://id.e-science.pl/vocab/person/> .
@prefix rdf: <http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#> .
@prefix rdfs: <http://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#> .
@prefix records: <http://id.e-science.pl/records/> .
@prefix skos: <http://www.w3.org/2004/02/skos/core#> .
@prefix unit: <http://id.e-science.pl/vocab/unit/> .
@prefix xml: <http://www.w3.org/XML/1998/namespace> .
@prefix xsd: <http://www.w3.org/2001/XMLSchema#> .
records:49964 a azonOnto:Database ;
azonOnto:acceptanceDate "2019-09-13"^^xsd:date ;
azonOnto:authorInfo [ a azonOnto:AuthorInfo ;
azonOnto:affiliation unit:1 ;
azonOnto:author person:2146 ;
azonOnto:position 1 ],
[ a azonOnto:AuthorInfo ;
azonOnto:author person:13050 ;
azonOnto:position 2 ] ;
azonOnto:collection collection:1,
collection:9 ;
azonOnto:creationYear 2017 ;
azonOnto:description "Badanie EEG przeprowadzone przez studentkę Ewę Ryszczyńską w ramach realizacji pracy magisterskiej.\\nBadanie miało na celu odpowiedzieć na następujące pytania: W jakim stopniu zmieniają się sygnały biologiczne organizmu wywołane obecnością w wirtualnej rzeczywistości? Czy wersja domowa technologii VR zauważalnie wpływa na emocje użytkownika? Czy ogólnodostępne filmy są w stanie wywołać emocje? Jakie różnice można zauważyć analizując różne stopnie pobudzenia emocji strachu?\\nUczestnikowi badania umieszczano na głowie czepek z elektrodami EEG, które podłączone były przez wzmacniacz do urządzenia VarioLab rejestrującego sygnał z EEG. Jednostka VarioLab połączona została za pomocą kabla USB z komputerem posiadającym specjalne oprogramowanie Biometric Software Suite umożliwiające sczytywanie i wyświetlanie sygnału z każdej elektrody na ekranie komputera. \\nDo wstępnej kalibracji użyto podestu, na którym umieszczono uchwyt na telefon z regulowanym wysięgnikiem i statywem, który służył do wyświetlenia filmu kalibrującego w środowisku rzeczywistym.\\nW kolejnym etapie wyświetlanie interesujących treści odbywało się za pomocą mobilnych gogli VR kompatybilnych ze smartfonami. Hełm do VR umieszczano na czepku z elektrodami, którego paski przytrzymujące okulary przyczyniały się również do stabilizacji zsuwania się czepka i przemieszczeń elektrod. \\nBadaną osobę umieszczono na fotelu, dzięki któremu uzyskano efekt lepszego zanurzenia w wirtualną rzeczywistość. Właściwości, parametry i wykonanie fotela pozwoliło na eliminacje uczucia ‘siedzenia przy stole’. W ten sposób uniknięto efektu uczucia badania, jakiego użytkownik doświadczałby siedząc na krześle, którego kąt oparcia z siedzeniem wynosi 90°. Dodatkowym atutem fotela jest jego wysokość i możliwość odpowiedniego ustawienia podpórek pod nogi. Dzięki brakowi kontaktu stóp badanego z podłożem uzyskano efektu ‘unoszenia’ co zwiększyło percepcję użytkownika na wrażenie zanurzenia w wirtualny świat. Pomieszczenie na czas odtwarzania filmów zostało wyciemnione ze względu do dobieganie światła w obszar widzenia obrazu w okularach. Wyeliminowało to rozpraszanie użytkownika i ułatwiło skupienie uwagi na przedstawianych treściach. Na rękę użytkownika założono opaskę do pomiaru tętna i ciśnienia.\\nFilmiki prezentowane uczestnikom miały na celu wywołać strach (emocja najlepiej \\\"widoczna\\\" na EEG) i przedstawiały elementy takie jak węże, pająki, roller coaster, skoki na bungee itp.\\nRekord zawiera surowe dane EEG zebrane w trakcie badania."@pl ;
azonOnto:destinationGroup "administracja publiczna"@pl,
"nauczyciele"@pl,
"naukowcy"@pl,
"przedsiębiorcy"@pl,
"studenci"@pl,
"uczniowie"@pl ;
azonOnto:fileInfo [ a azonOnto:FileInfo ;
azonOnto:name "Uczestnik1.zip"^^xsd:string ;
azonOnto:uri "https://data.e-science.pl/49964/Uczestnik1.zip"^^xsd:anyURI ],
[ a azonOnto:FileInfo ;
azonOnto:name "Uczestnik2.zip"^^xsd:string ;
azonOnto:uri "https://data.e-science.pl/49964/Uczestnik2.zip"^^xsd:anyURI ],
[ a azonOnto:FileInfo ;
azonOnto:name "Uczestnik3.zip"^^xsd:string ;
azonOnto:uri "https://data.e-science.pl/49964/Uczestnik3.zip"^^xsd:anyURI ],
[ a azonOnto:FileInfo ;
azonOnto:name "Uczestnik4.zip"^^xsd:string ;
azonOnto:uri "https://data.e-science.pl/49964/Uczestnik4.zip"^^xsd:anyURI ],
[ a azonOnto:FileInfo ;
azonOnto:name "Uczestnik5.zip"^^xsd:string ;
azonOnto:uri "https://data.e-science.pl/49964/Uczestnik5.zip"^^xsd:anyURI ],
[ a azonOnto:FileInfo ;
azonOnto:name "Uczestnik6.zip"^^xsd:string ;
azonOnto:uri "https://data.e-science.pl/49964/Uczestnik6.zip"^^xsd:anyURI ],
[ a azonOnto:FileInfo ;
azonOnto:name "Uczestnik7.zip"^^xsd:string ;
azonOnto:uri "https://data.e-science.pl/49964/Uczestnik7.zip"^^xsd:anyURI ] ;
azonOnto:harmfulContent false ;
azonOnto:keywordInfo [ a azonOnto:KeywordInfo ;
azonOnto:name "interakcja człowiek-komputer"@pl ;
azonOnto:uri "http://id.e-science.pl/vocab/kv/c35063"^^xsd:anyURI ],
[ a azonOnto:KeywordInfo ;
azonOnto:name "rzeczywistość wirtualna"@pl ;
azonOnto:uri "http://id.e-science.pl/vocab/kv/c127652"^^xsd:anyURI ],
[ a azonOnto:KeywordInfo ;
azonOnto:name "elektroencefalograf"@pl ;
azonOnto:uri "http://plwordnet.pwr.wroc.pl/wordnet/synset/47834"^^xsd:anyURI ],
[ a azonOnto:KeywordInfo ;
azonOnto:name "virtual reality"@en ;
azonOnto:uri "http://plwordnet.pwr.wroc.pl/wordnet/synset/43454"^^xsd:anyURI ],
[ a azonOnto:KeywordInfo ;
azonOnto:name "EEG"@en ;
azonOnto:uri "http://purl.bioontology.org/ontology/MESH/D004569"^^xsd:anyURI ] ;
azonOnto:language "Angielski"^^xsd:string ;
azonOnto:licenseInfo [ a azonOnto:LicenseInfo ;
azonOnto:name "CC BY-SA 4.0"^^xsd:string ;
azonOnto:uri "https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode.pl"^^xsd:anyURI ] ;
azonOnto:partner [ a azonOnto:Organization ;
azonOnto:name "Politechnika Wrocławska"^^xsd:string ] ;
azonOnto:placeOfCreation "Wrocław"^^xsd:string ;
azonOnto:scientificDiscipline "dziedzina nauk technicznych / informatyka (2011)"@pl ;
azonOnto:submitter [ a azonOnto:Person ;
azonOnto:name "Piotr Chynał"^^xsd:string ] ;
azonOnto:title "Badanie EEG wpływu wirtualnej rzeczywistości na stan emocjonalny użytkownika"@pl .
RDF/XML
TURTLE
JSON-LD